galeria

Zwiedzamy Poznań!

Podczas Walnego Zebrania SPGK w marcu br. padła propozycja wspólnego wyjazdu członków SPGK – cel takiej wycieczki był do uzgodnienia. Z propozycją zwiedzenia Poznania wyszedł Dominik Paukszta – członek Stowarzyszenia
i rodowity poznaniak. On też podjął się opracowania programu a następnie organizacji wszystkich spraw na miejscu (wynajęcie noclegów, zakup biletów wstępu itd.). Pobyt w grodzie nad Wartą rozpoczęliśmy 26 października wizytą
w domu Małgorzaty i Dominika Pauksztów. Potem zwiedziliśmy poznańską cytadelę, w tym Muzeum Uzbrojenia i Muzeum Armii Poznań. Odbyliśmy spacer po Parku Cytadela, zatrzymując się na dłużej przed instalacją 112 rzeźb Magdaleny Abakanowicz „Nierozpoznani”. Wieczorem obejrzeliśmy spektakl „Otello” w Teatrze Polskim, a potem do długich godzin nocnych korzystaliśmy z gościnności państwa Pauksztów. Następnego dnia po mszy w katedrze kontynuowaliśmy zwiedzanie miasta pod fachowym przewodnictwem pani Sylwii (prywatnie przyjaciółki naszych gospodarzy). Obejrzeliśmy m. in. piękną poznańską starówkę, rynek, pozostałości murów obronnych, zrekonstruowany zamek Przemysła II, Bazylikę Mniejszą i na koniec zamek cesarski. Tu jednak musieliśmy przerwać wycieczkę, ponieważ przyszedł czas powrotu
do domu. Dziękując naszym wspaniałym przewodnikom i gospodarzom umówiliśmy się na dalsze zwiedzanie Poznania